XTBX-Trade Brokers (XTB) wypracowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2020 r. wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane. Skonsolidowane przychody osiągnęły w tym czasie wartość 139,63 mln zł (III kwartał 2019: 60,95 mln zł), a koszty działalności operacyjnej 60,14 mln zł (III kwartał 2019: 42,98 mln zł). W okresie grupa pozyskała ponad 21 tys. nowych klientów wobec 10 tys. rok wcześniej (wzrost o 110,9% r/r).

„W III kwartale 2020 r. XTB odnotowało wzrost przychodów z 61 mln zł do 139,6 mln zł, tj. o 129,1% r/r. Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom były stale rosnąca baza klientów przekładająca się na wzrost wolumenu zawartych transakcji wyrażonego w lotach oraz wyższa r/r zmienność na rynkach finansowych i towarowych. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi wyniósł 760,4 tys. lotów (III kwartał 2019: 423,3 tys. lotów), a rentowność na lota 184 zł (III kwartał 2019: 144 zł)” – czytamy w raporcie.

„XTB posiada solidny fundament w postaci stale rosnącej bazy klientów i liczby aktywnych klientów. W konsekwencji baza do generowania wyników jest na znacznie wyższym poziomie niż była w 2019 r. W III kwartale 2020 r. grupa pozyskała 21 178 nowych klientów wobec 10 042 rok wcześniej. To efekt kontynuowania zoptymalizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, większej penetracji rynków już istniejących, sukcesywnego wprowadzania do oferty nowych produktów oraz ekspansji na nowe rynki geograficzne. Analogicznie do liczby nowych klientów w grupie istotnie wzrosła także liczba aktywnych klientów (wzrost z 28 136 do 55 760, tj. o 98,2% r/r)” – czytamy dalej.

Priorytetem zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej w kolejnych okresach prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej na świecie, zadeklarowano, zaznaczono.

„Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho i planuje zbliżyć się w kolejnych okresach do możliwości powtarzalnego pozyskiwania 30 tys. klientów kwartalnie. W szczególności ambicją zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 r. około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 r. średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W następstwie realizowanych działań, w okresie od 1 do 23 października br. grupa pozyskała łącznie 8,4 tys. nowych klientów” – czytamy także.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.

ISBnews
Agencja informacyjna ISBnews od lat dostarcza najistotniejszych informacji o życiu gospodarczym zarówno dla inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Szeroki przekój depesz ISBnews pozwala każdemu znaleźć interesujący go temat.