OLEDowi liderzy przyszłości
Wyświetlacze OLED (np. w smartfonach, telewizorach czy tabletach) składają się z wielu ultracienkich warstw różnych materiałów. Kluczową warstwą są organiczne materiały (emitery), które po przyłożeniu ładunku elektrycznego świecą – jest to tzw. warstwa emisyjna. Rozwijane przez firmę Noctiluca emitery termicznie aktywowanej opóźnionej fluorescencji (TADF) mogą być wykorzystane nie tylko w tradycyjnej produkcji wyświetlaczy OLED, ale i w tuszu do druku wyświetlaczy i oświetlenia OLED. I takimi emiterami do tuszu zainteresowane jest Juhua z grupy TCL Technology.
TCL Technology Group Corporation jest producentem elektroniki konsumenckiej i jednym z liderów na globalnym rynku telewizorów. TCL operuje na 160 rynkach i specjalizuje się badaniach, rozwoju i produkcji elektroniki konsumenckiej od telewizorów, przez smartfony, po produkty dla inteligentnego domu. Jako Juhua i TCL CSOT od 2015 roku opracowuje nadającą się do produkcji technologię druku do zastosowań w telewizorach oraz elastycznych wyświetlaczach.
Juhua jest spółką zależną w 66% od TCL CSOT (TCL Star Optic-electrical Technology – spółka korporacyjna TCL Technology Group Corporation) oraz w 33% od Tianma Microelectronics. Dzięki silnemu wsparciu gigantycznych akcjonariuszy, jest uważana za wiodącą firmę technologiczną w dziedzinie drukowanych OLED i pioniera w obszarze nowych rozwiązań dla tego segmentu.
W drodze do drukowanych wyświetlaczy OLED w partnerstwie z czołowymi azjatyckimi producentami
Umowa MTA (Material Transfer Agreement) oznacza formalne rozpoczęcie testów emiterów Noctiluki przez Juhua (ewaluacja i wspólne testy) oraz wejście w wielomiesięczne rozmowy biznesowe. Celem współpracy jest testowanie i wybór materiałów, które w kolejnych etapach zostaną wykorzystane do formulacji tuszu do druku OLEDów. Następnie tusze z najbardziej obiecującymi wynikami będą testowane przez producentów wyświetlaczy. Standardowo potencjalne efekty współpracy zawiązanej na bazie MTA są możliwe do osiągnięcia w perspektywie 12-18 miesięcy, jednak ze względu na proces formulacji tuszy oraz docelowe testy z partnerami końcowymi etap ten może potrwać dłużej.
„Tusze oparte na naszych emiterach pozwalają uzyskać wysoką jasność wydrukowanych ekranów, a przy tym są w pełni organiczne. Ich nanoszenie jest ponadto znacznie tańszą alternatywą produkcji wyświetlaczy, która może skutkować nie tylko większą liczbą możliwych zastosowań, ale i większą demokratyzacją rynku” – podsumowuje zalety technologii Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.
Stałe postępy biznesowe
Noctiluca zadebiutowała na rynku NewConnect GPW w kwietniu 2022 roku i od razu stała się jedną z 10 największych spółek w indeksie NCIndex. Obecna kapitalizacja wynosi ponad 165 mln PLN.
„Wchodząc niespełna rok temu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie niewielu przewidywało, że Noctiluca może zostać partnerem gigantów technologicznych, którzy wyrażają zainteresowanie naszymi emiterami. Dzisiaj do grona naszych azjatyckich partnerów, takich jak LG Display, dołącza również spółka z grupy TCL Technology, czołowego producenta elektroniki konsumenckiej i jednego z liderów globalnego rynku telewizorów” – mówi Mateusz Nowak, Dyrektor Rozwoju Biznesu Noctiluca.