Merchandising jako kluczowa strategia sprzedażowa: Skuteczne narzędzia i techniki

41
merchandising
J2T Trade

Merchandising to rodzaj promocji, który ma za zadanie tworzyć niepowtarzalny wizerunek sklepu i zapewniać jego rozpoznawalność, a także wpływać realnie na wzrost poziomu sprzedaży. Właściwie przemyślana i wdrażana strategia wizualna pozwala na zwiększenie nie tylko sprzedaży ale również na proces lojalizacji Klientów, który przekłada się bezpośrednio na zyski firmy. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, w którym przedstawiamy jak właściwie zaplanowana strategia buduje marki.

Wpływ merchandisingu na zachowania zakupowe klientów: Odzwierciedlanie marki w ekspozycji

Merchandising to współczesny marketing, który wywiera ogromny i niezwykle skuteczny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Coraz więcej firm decyduje się na wsparcie w tym zakresie ponieważ zdaje sobie sprawę, że właściwie zaprezentowany towar (uwzględniający aspekty psychologiczne) pozwala nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również budować w konsumentach przywiązanie. Sklep, który „rozumie” potrzeby konsumenta zdecydowanie chętniej jest wybierany spośród wielu. Sposób merchandisingu powinien więc być odpowiednio dopasowany do różnych grup docelowych. Inaczej bowiem będzie wyglądał układ w firmach zajmujących się sprzedażą odzieży, a inaczej w przypadku żywności czy branży technologicznej. Warto więc podczas tworzenia strategii rozwoju marki, zaplanować czas i budżet na skorzystanie ze wsparcia profesjonalnego merchandisera, który pomoże nam na właściwe rozdysponowanie towaru i w ten sposób na lojalizację Klientów.

Optymalne rozmieszczenie produktów i układ wizualny: Tworzenie atrakcyjnej przestrzeni sklepowej

By stworzyć atrakcyjną przestrzeń zakupową wprawiony specjalista zadba m.in. o multifacing (grupowanie takich samych produktów w celu stworzenia wrażenia zasobności), fejsowanie (usuwanie pustych miejsc na półkach) czy cross merchandising (ustawianie obok siebie powiązanych tematycznie towarów z różnych grup). Zlecenia merchandisingowe polegają również na porządkowaniu przestrzeni handlowej i materiałów POSM (point of sales materials).

Szukając więc wsparcia w tym zakresie, rozważmy ofertę firmy OEX Cursor, która jako agencja merchandisingowa realizuje nawet najbardziej wymagające zlecenia i sprawia, że sprzedaż okazuje się niezwykle prosta i skuteczna.

FP Markets

To koniec tego artykułu, ale dopiero początek Twojej przygody z rynkami finansowymi. Przed Tobą długa droga, ale lepiej w pierwszej kolejności poćwiczyć. Rachunek demonstracyjny to najlepszy sposób, aby przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Otwórz bezpłatne konto demo z wirtualnymi pieniędzmi już dziś!

OTWIERAM KONTO DEMO

ŹRÓDŁOArtykuł sponsorowany
Trader's Area
Trader's Area tworzymy z pasji do rynków finansowych i tradingu online. Tym zajmujemy się na co dzień i w tym jesteśmy najlepsi. Nasz cel jest jasny – dostarczyć Ci najbardziej sprawdzonych narzędzi, które wykorzystasz w swoim tradingu. Mamy nadzieję, że zainspirujemy Cię, uwolnimy Twój potencjał i przyczynimy się do Twojego sukcesu w inwestowaniu na rynkach finansowych. Wierzymy, że dzięki tradingowi online będziesz w stanie zrealizować swoje marzenia i wyznaczone cele.