Polski gaming powoli się odbija. Od czerwcowego dołka indeks WIG GAMES5 zyskał ponad 30%. Wytrawni inwestorzy, którzy wyczuli zmianę trendu rynkowego dla CD Project mogli zarobić ponad 80% zainwestowanych środków. Czy wyceny polskich spółek z sektora gier są już atrakcyjne i jak wypadają na tle największych zagranicznych konkurentów?
Co dalej z polskim gamingiem?
Zacznijmy od rynku gier jako całości. Według raportu Newzoo wartość rynku w 2022 r. wyniesie 197 mld USD w 2022 r., a do końca 2025 r. rynek ten ma wzrosnąć do 227 mld USD czyli średnio o 5% rocznie. Zatem mówimy o ciągłym wzroście. A jak radzą sobie światowe tuzy gamingu?
Ubisoft, największy europejski producent gier od 2 lat notuje nieustanny spadek kursu. Z kolei Electronic Arts, producent m.in. gry FIFA od dołka w ub. roku odrobił już kilkanaście procent. Z kolei kurs Take 2 Interactive przez ostatnie 2 lata spadł o ok. 50%. Mimo dużych spadków kursów wskaźnik C/Z dla tych spółek waha się od 35 do 63.
W Polsce największą spółką gamingową pozostaje CD Project. Cena akcji tej spółki zaliczyła spore odbicie w ostatnich miesiącach. Z kolei Ten Square Games od dołka we wrześniu 2022 r. odbił się o niemal 50%, pozostając jednak ciągle o 70% niżej niż w szczycie z 2020 r.
Co warte podkreślenia wskaźniki C/Z dla Ten Square Games, PlayWay czy Huuuge Games znajdują się w przedziale o 9 do 16. Czy to oznacza, że polskie spółki gamingowe mają atrakcyjne wyceny? Relatywnie tak. Ale żeby mieć szanse na ponadprzeciętne zyski trzeba zaryzykować i spojrzeć przychylniejszym okiem na spółki z „małej” giełdy czyli New Connect.
Jedną z takich spółek jest Games Box, która zadebiutowała na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w dniu 24 czerwca 2022 r. (symbol giełdowy: GMB). Największym akcjonariuszem spółki jest Ultimate Games S.A., notowana na głównym parkiecie warszawskiej Giełdy.
W portfolio Games Box znajduje się kilka obiecujących produkcji w tym między innymi Primitive czyli przygodowo-survivalowa gra akcji oraz Riot Control Simulator, w której gracz wciela się w służby tłumiące uliczne protesty i przywracające w miastach prawo i porządek.
Gry zgromadziły odpowiednio 15.000 i 23.000 zapisów na platformie STEAM. Games Box buduje swoje „wishlisty” organicznie, nie przeznaczając w początkowej fazie produkcji środków na marketing. To może oznaczać, że gracze zapisują się na wspomniane tytuły tylko z powodu atrakcyjności samej gry, a nie szumu medialnego wokół niej.
Niemniej jednak trzeba pamiętać, że o przychylności inwestorów zadecydują: wyniki finansowe, atrakcyjne portfolio tytułów czy odpowiednia komunikacja z rynkiem. Niezależnie od wskaźnika C/Z czy kursu akcji najważniejsze jest to, czy konkretny biznes jest zdrowy.
To koniec tego artykułu, ale dopiero początek Twojej przygody z rynkami finansowymi. Przed Tobą długa droga, ale lepiej w pierwszej kolejności poćwiczyć. Rachunek demonstracyjny to najlepszy sposób, aby przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Otwórz bezpłatne konto demo z wirtualnymi pieniędzmi już dziś!