Technologie różnego typu bardzo mocno będą wpływały na to, w jaki sposób działamy obecnie w biznesie. Statystyki pokazują, że w ostatnich latach z bardzo dużą intensywnością na przykład handel przeniósł się do przestrzeni internetowej. Takie tendencje wyzwoliło oczywiście samo powstanie internetu. Początkowo wiele firm dosyć sceptycznie podchodziło do takich rozwiązań technologicznych, ale z czasem każdy zauważył, że taka forma sprzedaży doskonale się sprawdza i rokuje na przyszłość. Internet w końcu nie służy tylko do czytania newsów, oglądania filmów lub korzystania z rozrywek. Można na nim właśnie szczególnie w handlu dużo zarobić. Teraz jednak w dobie pandemii przeniesienie działalności do przestrzeni wirtualnej stało się koniecznością. Jednocześnie, więc mamy świadomość, jak ważne będą zdjęcia produktów, które chcemy oferować. Dlatego na fali wzrostowej jest fotografia produktowa, bo może być kluczowa dla decyzji klientów.
Za co ceniona jest fotografia produktowa?
Każdy z nas na pewno zauważył podczas realizacji zakupów w Internecie, jak bardzo ważne będzie ocenianie konkretnego produktu. Robimy to na podstawie specyfikacji, a więc opisu konkretnych artykułów, ale ważniejsze jest nawet to pierwsze wrażenie. Klient, jako istota myśląca myśli przecież obrazami. Proces rozumowania zapośredniczony jest przez wrażenia zmysłowe, a zmysł wzroku jest, jak wiemy najważniejszy. Udowadniają to badania naukowe. Dlatego właśnie tak ważny będzie wizerunek oferowanych produktów. Każdy biznesmen działający w handlu, który zdaje sobie z tego sprawę, musi dojść do wniosku, że trzeba inwestować w fotografię produktową. Niejednokrotnie zatrudniani są doświadczeni fotograficy, którzy specjalizują się właśnie w branży handlowej. Doskonale wiedzą jak wykonać zdjęcie, aby przyciągało wzrok klienta. Statystyki zresztą mówią same za siebie. Generalnie największą popularnością na przykład na portalach aukcyjnych cieszą się te oferty, gdzie zdjęcia produktów są rzeczywiście atrakcyjne.
Fotografia produktowa czasochłonna?
Co jednak mają zrobić osoby, które muszą bardzo ekonomicznie myśleć o swoim biznesie i nie za bardzo jest je stać na to, aby wciąż wynajmować doświadczonych fotografików, którzy będą wykonywali setki najróżniejszych zdjęć bardzo różnych artykułów? Pewnym rozwiązaniem może być samodzielne wykonywanie zdjęć. Kto jednak tak naprawdę będzie miał na to czas? Poza tym, jeżeli jesteśmy fachowcami, to zdjęcia mogą mieć wtedy po prostu kiepską jakość. Liczy się przecież nawet, chociażby kadrowanie. Jest to, więc czynność pracochłonna i nie będzie nam gwarantować sukcesu. Zawsze stajemy wtedy przed wyborem albo gorszej jakości zdjęć i mniej straconego czasu lub też jakości lepszej, ale wtedy trzeba się liczyć z tym, że jest to bardzo czasochłonne. Na szczęście istnieje tu pewne optymalne rozwiązanie.
Automatyczna fotografia produktowa
Obecnie najskuteczniejszym, a co najważniejsze szybkim sposobem realizacji zdjęć produktów jest tak zwana automatyczna fotografia produktowa. Gwarantują to urządzenia Orbitvu. Po prostu za nas wykonają tak, jak należy zdjęcia artykułów, które potem mają być zaprezentowane w ofercie internetowej. Czym takie rozwiązanie technologiczne jest w praktyce? To po prostu przenośne kompaktowe studio fotograficzne. Mamy tu w odpowiednim miejscu zamontowany aparat fotograficzny, a także przestrzeń, gdzie ma być umiejscowiony interesujący nas produkt. Mamy tu, więc gwarantowaną możliwość tworzenia najwyższej jakości fotografii, a także eksportowania do formatu JPG i PNG. W zależności od modelu istnieje też możliwość sterowania wieloma aparatami, uzyskując jeszcze ciekawsze efekty fotografowanych artykułów.