Jak doskonale wiadomo, charakter rynku Forex jest w pełni globalny i zdecentralizowany, co oznacza, że możemy na nim handlować wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do sieci oraz sprzęt obsługujący Internet. Potrzebujemy jednak w tym celu także nawiązać współpracę z brokerem inwestycyjnym.

Wybór takiego podmiotu bywa jednak ekstremalnie trudnym zadaniem, gdyż konkurencja na tym rynku jest ogromna, a na dodatek wciąż pojawiają się nowe podmioty, które pragną przyciągnąć do siebie traderów. W jaki sposób dziś tego dokonują? Poniżej poznamy najnowsze działania brokerów mające na celu zdobywanie klientów. Zacznijmy od takiego aspektu, jak:

Wyjątkowe edukacyjne inicjatywy gromadzenie wiedzy o tradingu

Brokerzy starają się dziś, aby każdy klient, którego uda im się pozyskać, czuł się wyjątkowo, korzystając z ich usług. Z tego powodu zamierzają zaoferować mu dodatkowe rozwiązania, teoretycznie dostępne tylko u danego podmiotu.

Coraz częściej aspekt ten dotyczy dziś wsparcia edukacyjnego. Mowa tutaj już nie tylko o ebookach dotyczących tradingu, ale również przeprowadzanych na żywo webinarach oraz interaktywnych szkoleniach prowadzonych przez ekspertów, czasem nawet tych światowej sławy.

Innym ciekawym rozwiązaniem z tego zakresu jest wsparcie ze strony osobistego opiekuna, który ma wprowadzić klienta we wszelkie “tajniki” tradingu u wybranego brokera i odpowiadać na wszelkie pytania.

Specjalne promocje ograniczone czasowo

W ostatnich miesiącach zdarzało się również, że niektórzy brokerzy prezentowali unikalne i nowatorskie na tym rynku oferty dla nowych klientów, które cieszyły się naprawdę dużym zainteresowaniem mediów.

Najgłośniejszym przykładem takiego działania zdecydowanie była obowiązująca do końca lutego oferta brokera XTB. Promocja zatytułowana była “Darmowa akcja na dobry początek” i miała ona na celu popularyzację wiedzy na temat inwestowania w akcje.

Oferta ta polegała na przyznaniu darmowej akcji o wartości nie wyższej niż 100 złotych każdemu, kto otworzył darmowe konto i zdeponował na nim środki w dowolnej wysokości przed końcem lutego bieżącego roku.

Jakie mamy obecnie inne sposoby, za pomocą których brokerzy próbują dziś przyciągnąć do siebie nowych klientów? W grę oczywiście wchodzą klasyczne rozwiązanie, takie jak:

Jak najszersza oferta instrumentów finansowych

Współcześni traderzy doskonale zdają sobie sprawę, że rynki finansowe i kapitałowe oferują obecnie niezwykle szerokie możliwości. Oznacza to, że zakładając konto u brokera Forex nie zamierzają handlować tylko na parach walutowych.

Zależy im na dywersyfikacji – i całkowicie słusznie, ponieważ może zdarzyć się tak, że dana para walutowa w danym okresie cechuje się bardzo niską zmiennością lub wprost przeciwnie – wahania cen są wyjątkowo wysokie i nieprzewidywalne.

Brokerzy Forex wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom traderów. Większość podmiotów na tym rynku oferuje możliwość handlu za pomocą kontraktów CFD nie tylko na walutach, lecz również na takich aktywach bazowych jak:

  • Indeksy giełdowe
  • Akcje spółek (zarówno polskich jak i tych z największych giełd papierów wartościowych)
  • Towary (metale szlachetne, ropa naftowa i gaz ziemny, produkty rolne)
  • Kryptowaluty
  • Fundusze ETF.

Łącznie najwięksi brokerzy mają dziś w swojej ofercie nawet kilka tysięcy instrumentów inwestycyjnych.

Jak najniższe koszty transakcyjne

U większości brokerów Forex założenie konta i prowadzenie rachunku jest dziś całkowicie darmowe. Mało tego – od wpłat i wypłat środków prowizje – w przypadku niemal wszystkich podmiotów – również nie są pobierane. Brokerzy zarabiają więc na spreadach i prowizjach za otwieranie zleceń. Tego typu koszty transakcyjne – a już na pewno pierwszy z nich – niestety nas nie ominą.

Spread to nic innego, jak różnica między ceną Ask a ceną Bid. Cena Ask to wyższa cena z podanych podczas kwotowania, ta po której zawarte są transakcje kupna. Analogicznie cena Bid to niższa cena z podanych podczas kwotowania, ta po której zawarte są transakcje sprzedaży. Co bardzo ważne, broker Forex – jako market maker – sam wyznacza wartości spreadu na swojej platformie. Napis "opłaty"

Dziś większość brokerów Forex nie nalicza już prowizji za otwieranie pozycji. Należy jednak mieć świadomość, że podmioty, które takiej opłaty nie naliczają, mają odpowiednio wyższe spready, dlatego taka zmiana im się opłaciła.

Nie zmienia to faktu, że konkurencja na polu spreadów jest na rynku bardzo zaciekła – brokerzy prześcigają się co do tego, u którego z nich możemy natrafić na najniższe.

Co szykują dla nas brokerzy w kolejnych miesiącach?

Jeśli chcemy się dowiedzieć, nad jakimi ofertami dla nowych klientów obecnie pracują czołowi brokerzy… najlepiej ich po prostu zapytać. Jak możemy tego dokonać?

Okazuje się, że najważniejszych przedstawicieli tej branży możemy spotkać już w marcu – na nadchodzącym Invest Cuffs. To doroczne spotkanie zrzeszające całą branżę rynku inwestycyjnego.

Na tegorocznym Invest Cuffs, już w dniach 24-25 marca w ICE Kraków Congress Centre pojawią się znani inwestorzy, brokerzy, analitycy, blogerzy i vlogerzy oraz eksperci z banków i domów maklerskich. Wszelkie najważniejsze informacje dotyczące tego wydarzenia – wraz z biletami na nie – znajdziemy pod tym linkiem.