Emisja akcji United Label – wywiad z prezesem firmy, Tomaszem Litwiniukiem

United Label Roki
J2T Trade

United Label RokiUnited Label, spółka wydawnicza z Grupy CI Games, przeprowadzi emisję akcji, z której chce pozyskać około 4 mln zł. 29 czerwca zakończona została pierwsza transza finansowania organizowana przez Grupę INC, w ramach której udało się pozyskać 3 mln zł. Kolejna transza opiewająca na 1,4 mln zł rozpoczyna się 1 lipca 2020 roku. Prezes spółki Tomasz Litwiniuk opowiada o modelu działania platformy wydawniczej, planach na najbliższe lata oraz o modelu biznesowym.

Röki oraz Eldest Souls budzą duże zainteresowanie ze strony graczy

United Label cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na emisję akcji, która niedawno się rozpoczęła. W związku z tym chciałem porozmawiać z prezesem zarządu, panem Tomaszem Litwiniukiem na temat oczywiście samej spółki jak również dalszych planów. Dzień dobry Panu.

Dzień dobry Panu. Oczywiście cieszy nas duże zainteresowanie ze strony inwestorów i liczymy, że w przeciągu najbliższych tygodni uda nam się zamknąć emisję.

Panie prezesie chciałem zacząć od przybliżenia naszym czytelnikom spółki United Label – jest to platforma wydawnicza. Co dokładnie kryje się za tym określeniem?

FP Markets

United Label to spółka, która współpracuje z deweloperami z całego świata. Obecnie współpracujemy z trzema studiami deweloperskimi z Anglii i z jednym z Francji w ramach wsparcia i współpracy z producentami gier. Oferujemy finansowanie w przypadku niektórych projektów już na etapie produkcji, odpowiadamy także za wydanie gry, marketing i dystrybucję tytułu. Dzięki temu deweloperzy mogą się skupić na procesie produkcyjnym, a my ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, żeby gotowa gra znalazła swoich odbiorców poprzez nasze relacje z platformami sprzedażowymi.

A co sprawia, że zagraniczne studia produkujące gry chcą współpracować z polską platformą wydawniczą?

Po naszej stronie jest doświadczenie produkcyjne i wydawnicze. Zagraniczne studia doceniają fakt, że mając dostęp do know-how i wiedzy specjalistów z branży, a także naszego podmiotu, naszej spółki matki czyli CI Games, jesteśmy w stanie być dla nich mentorem na etapie produkcji, marketingu i sprzedaży tytułu, który produkują.

A czym spółka wyróżnia się na tle rynku? Jaki jest właściwie wasz model biznesowy?

Röki, jeden z tytułów United Label, który ma zadebiutować jeszcze w tym roku
Nasz model biznesowy polega na tym, że angażujemy się w przypadku niektórych tytułów już na etapie produkcyjnym. Nigdy nie finansujemy całości gry. Natomiast w sytuacji, kiedy analizy przeprowadzone przez naszych specjalistów potwierdzą, że gra dobrze rokuje angażujemy się w projekt. Po naszej stronie jest proces wydania gry, czyli zapewnienie odbioru tytułu na wszystkich dostępnych platformach, a także marketing i działania sprzedażowe, które koncentrują się na pozyskaniu jak największej ilości graczy. Nasze dwie pierwsze gry, które ukażą się w najbliższym czasie czyli Röki który będzie miał premierę 23 lipca i Eldest Souls, który pojawi się pod koniec roku już teraz mają na wish-listach zapewnione wsparcie graczy w ilości ponad 55 000.

Jakie są najbliższe plany spółki jeśli chodzi o dalszy rozwój?

Jesteśmy w pierwszym tygodniu emisji dla inwestorów profesjonalnych. W przyszłym tygodniu zaczynamy emisję publiczną. Będzie startowała 1 lipca o godzinie 10:00 na platformie CrowdConnect. Liczymy, że uda nam się pozyskać 4,4 milionów zł. Środki te posłużą na sfinansowanie obecnych tytułów, podpisanie kolejnych i liczymy że pozwolą nam przeskalować nasz biznes.

Czym dokładnie państwo kierują się dobierając określone gry do portfolio wydawniczego?

Bardzo ważne dla nas jest artystyczne podejście deweloperów. Jeżeli widzimy, że gra jest stworzona w taki sposób, że jej grafika ma pierwiastek artystyczny to dużo łatwiej nam zaangażować się w taki tytuł, ale oczywiście nie tylko grafika gry decyduje o wybraniu danego tytułu. Zwracamy bardzo dużo uwagę na Game Design. Ważne by był on unikalny i żeby sprawił, że nasza gra będzie się wyróżnić się tle innych tytułów w danej kategorii. W ostatnich dwóch latach przeanalizowaliśmy ponad 200 tytułów które trafiły do nas praktycznie z całego świata z czego wybraliśmy zaledwie 4. W przypadku kilku innych tytułów jesteśmy na finalnych etapach negocjacji.

Właśnie trwa emisja akcji. Dlaczego spółka zdecydowała się na kampanię crowdfundingową?

Uznaliśmy, że w celu przeskalowania na tego biznesu powinniśmy pozyskać środki. Natomiast kampania crowdfundingowa wydawała się naszym odczuciu bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem także ze względu na obecną sytuację. Jak wszyscy wiemy branża gier wideo jest mniej podatna na sytuację związaną z koronawirusem. W związku z tym dużo inwestorów pyta o spółki, które zajmują się produkcją gier, a także takie, które z grami są powiązane. Uznaliśmy, że to dobry moment, żeby wyjść z ofertą ze względu na to że mamy podpisane cztery umowy, dwie gry pojawiają się już w tym roku, dwa kolejne pojawią się na przełomie roku i w 2021. Z tej perspektywy wydawało nam się, że nasz model biznesowy i portfolio gier, które posiadamy obecnie będzie atrakcyjne dla inwestorów.

Jak inwestorzy mogą zapisać się na akcje spółki?

W tym tygodniu prowadzona jest emisja dla inwestorów profesjonalnych. W przyszłym tygodniu 1 lipca startują zapisy dla inwestorów indywidualnych. Można ich dokonać od 10:00 za pośrednictwem platformy crowdconnect.pl.

Na sam koniec chciałem zadać panu pytanie – jaką spółką będzie United Label za 3 lata?

Osobiście liczę, że United Label będzie uznaną platformą wydawniczą. Gry które podpisaliśmy, których premiera będzie na przestrzeni najbliższych kilkunastu miesięcy powinny spowodować, że inne studia idąc za sukcesem tych gier podpiszą z nami umowy o współpracę. Liczymy także na to, że z deweloperami z którymi współpracujemy obecnie, będziemy realizować kolejne projekty sequele, prequele czy dodatki do gier, które deweloperzy przygotowują obecnie, a także do nowych tytułów które mają w planie. Liczymy także, że z perspektywy finansowej zakładając sukces najbliższych tytułów powinniśmy być dochodową spółką już w 2020 roku. Myślę że w perspektywie trzech lat powinniśmy być spółką dywidendową.

Panie prezesie bardzo Panu dziękuję za ten poświęcony czas.

Dziękuję Panu do usłyszenia.

To koniec tego artykułu, ale dopiero początek Twojej przygody z rynkami finansowymi. Przed Tobą długa droga, ale lepiej w pierwszej kolejności poćwiczyć. Rachunek demonstracyjny to najlepszy sposób, aby przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Otwórz bezpłatne konto demo z wirtualnymi pieniędzmi już dziś!

OTWIERAM KONTO DEMO

Trader's Area
Trader's Area tworzymy z pasji do rynków finansowych i tradingu online. Tym zajmujemy się na co dzień i w tym jesteśmy najlepsi. Nasz cel jest jasny – dostarczyć Ci najbardziej sprawdzonych narzędzi, które wykorzystasz w swoim tradingu. Mamy nadzieję, że zainspirujemy Cię, uwolnimy Twój potencjał i przyczynimy się do Twojego sukcesu w inwestowaniu na rynkach finansowych. Wierzymy, że dzięki tradingowi online będziesz w stanie zrealizować swoje marzenia i wyznaczone cele.